مخالفت عمر با نوشتن وصیت پیامبر ( از کتب اهل تسنن )



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

مخالفت عمر با نوشتن وصیت پیامبر ( از کتب اهل تسنن )
مخالفت عمر با نوشتن وصیت پیامبر ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل بسیار کلیدی و مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام مطرح است ، مسئله حدیث قرطاس و مخالفت عده ای با نوشتن وصیت پیامبر می باشد. جماعت مخالفین بر این باورند که خلیفه دوم آنها با این وصیت مخالفت نکرده است و می گویند چنین روایتی در کتب اهل تسنن موجود نیست و اگر هم باشد به خاطر دلسوزی وی برای رسول خدا صلی اله علیه و آله بوده است و از مسائل مهمی که آنها بیان می کنند عدالت خلفای آنها می باشد. در این پست از کتب خود اهل تسنن با سند صحیح به اثبات خواهیم رساند شدیدترین مخالفتها از سمت وی بوده است و کسی که چنین عملی انجام دهد طبق قرآن کریم کافر می باشد. توجه شما را به این پست جلب می کنم.

این مطلب در کتاب مجمع الزوائد ، جلد 4 ، صفحه 390 ، حدیث 7108 ، چاپ دار الفکر موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه 390 و حدیث 7108 کتاب مجمع الزوائد می باشد.

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

 

 

ترجمه حدیث : رسول خدا صلی الله علیه و آله در حال وفاتشان کاغذی طلب نمودند تا وصیتی بنویسند تا بعد از آن امت هیچگاه گمراه نشوند ، پس عمر با آن مخالفت نمود تا این که این نامه نوشته نشد.

منابع بیشتر : 1 ـ مسند ابی یعلی موصلی ، ج 3 ، ص 394 ، ح 1871 ناشر : دار المأمون للتراث - دمشق او نیز این روایت را آورده و می گوید : رجاله رجال الصحیح

2 ـ الطبقات الکبری ، ج 2 ، ص 244 ناشر : دار صادر - بیروت

همچنین هیثمی صاحب کتاب مجمع الزوائد در جایی دیگر بر شدت این کراهت و تنفر خلیفه دوم اهل تسنن و صحابه رسول خدا تاکید می کند و از خود خلیفه دوم اهل تسنن روایت می کند که :

تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه 609 و حدیث 14257 مجمع الزوائد می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

 



ترجمه حدیث : عمر می گوید : از این که رسول خدا صلی الله علیه و آله وصیت کنند شدیدا تنفر داشتیم.

منابع : 1 ـ مجمع الزوائد ، ج 8 ، ص 609 ، ح 14257 ناشر : دار الفکر - بیروت

2 ـ المعجم الاوسط ، ج 5 ، ص 287 ، ح 5338 ناشر : دار الحرمین - قاهرة


نکات این مبحث : 1 ـ از معتبرترین کتب اهل تسنن با سند صحیح به اثبات رسید که خلیفه دوم اهل تسنن با نوشتن وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله مخالفت نموده و از آن تنفر داشته است.

2 ـ قرآن کریم درباره اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید : وَمَا آتَاكُمُ الرَّ‌سُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا سوره مبارکه حشر آیه 7 : آنچه را که رسول خدا به شما امر می کند دریافت کنید و از انچه شما را نهی می کند دوری کنید ، از این آیه به وضوح ثابت است که خداوند متعال می فرماید در هر حال وقتی رسول خدا به شما امری کردند پیروی کنید و هر گاه نهی کردند دوری کنید ، پس صحابه و خلیفه دوم اهل تسنن طبق این آیه قرآن کریم عمل نکرده و خلاف دستور خدا را انجام داده اند و مورد آزار رسول خدا شده اند و عدم تبعیت از رسول خدا کفر است ، چرا که قرآن کریم دستور بر اطاعت می دهد اما صحابه از اطاعت آن سر باز می زنند.

3 ـ قرآن کریم باز در جای دیگر می فرماید :
وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ ، سوره نجم آیه 3 و 4 :
و از روى هوس سخن نمى‌گويد، نيست اين سخن جز وحيى كه نازل مى‌شود. به وضوح ثابت است که کلام رسول خدا وحی است و کلام خود خداوند است و هر کس با کلام خداوند مخالفت کند کافر است.
کسی که مخالفت با این کلام بکنددر حقیقت مخالفت با خود خداوند کرده است و از امری که خداوند متعال خواهان آن است جلوگیری کرده و این عمل شرک و کفر صریح است.

4 ـ در این حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله مورد آزار صحابه و خلیفه دوم اهل تسنن قرار گرفته اند و در این باره قرآن کریم می فرماید :
إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّـهَ وَرَ‌سُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَ‌ةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا سوره احزاب آیه 57 : بى‌گمان، كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‌دهند، خدا آنها را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت‌بار آماده كرده است.
از این آیه به وضوح ثابت است کسانی که رسول خدا را می آزارند ملعون دنیا و اخرت هستند و خداوند آنها را به جهنم داخل می کند ، از این حدیث به وضوح اولا : عدالت صحابه باطل می شود دوما : عدل آنها از بین می رود سوما : علم آنها باطل می شود چهارما : جهنمی بودن خلیفه دوم اهل تسنن و ملعون بودن وی و صحابه نیز به اثبات می رسد.
جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: مخالفت عمر با وصیات پیامبر, کفر عمر در کتب اهل تسنن, کفر صحابه در قرآن, عدم عدل صحابه در قرآن, مخالفت صحابه با امر پیامبر,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 18 خرداد 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.